Elektrický automíchač 408P, vyvinutý a vyrobený předním čínským výrobcem těžké techniky SANY Group („SANY“), nedávno splnil aktualizovaná kritéria evropského nařízení o obecné bezpečnosti vozidel (General Safety Regulation, GSR). Model 408P je vybaven pokročilým asistenčním systémem pro řidiče (ADAS) vyvinutým společností Haistar a jako vůbec první čínské elektrické stavební vozidlo získal nejnovější evropský certifikát schválení typu celého vozidla (SVTA, Whole Vehicle Type-Approval).
S touto nejnovější certifikací pro testování skutečných vozidel je nyní model 408P akreditován podle pěti nařízení GSR. Elektrický automíchač SANY tím nejen získal aktuální povolení pro vstup na trh Evropské unie, ale zároveň urychlí globální plán rozvoje společnosti a upevní její vedoucí pozici v oblasti elektrických užitkových vozidel.
Zkušební certifikace proběhla pod dohledem společnosti TÜV Rheinland, předního poskytovatele technických služeb. Jak ukázaly výsledky testů, elektrický automíchač SANY 408P je bezpečný, spolehlivý a splňuje předpisy a normy EU. U asistenčního systému Haistar test vyzdvihl jeho přizpůsobivost a potenciál pro rozšíření, umožňující jeho uplatnění také u dalších modelů.
Nařízení EU GSR bylo zavedeno v roce 2019 pro posílení ochrany cestujících ve vozidlech a zranitelných účastníků silničního provozu (např. chodců a cyklistů) s cílem snížit počet dopravních nehod a obětí na životech prostřednictvím vyšší úrovně bezpečnosti vozidel. Nejnovější aktualizace platná od července 2024 vyžaduje, aby všechna užitková vozidla registrovaná v EU byla vybavena odpovídajícími funkcemi ADAS.
Elektrický míchač SANY 408P splnil pět požadavků GSR na funkce ADAS – informační systém pro jízdu MOIS (Moving Off Information System), informační systém pro slepý úhel BSIS (Blind Spot Information System), informační systém pro couvání REIS (Reversing Information System), inteligentní asistent pro maximální dovolenou rychlost ISA (Intelligent Speed Assist) a systém vyhodnocení bdělosti a varování před ztrátou pozornosti DDAW (Driver Drowsiness & Alertness Warning).
Rychlostní asistent ISA je navržen tak, aby v případě detekovaného překročení maximální povolené rychlosti upozornil řidiče na nutnost jejího snížení. Systém ISA vyvinutý společností SANY prošel silničními testy v délce více než 6000 kilometrů v 10 zemích EU, z toho 431 kilometrů tvořily testy v reálném provozu zahrnující městské, venkovské, dálniční a jiné oblasti. Jeho přesnost rozpoznávání v jednotlivých scénářích překračuje 90 %, přičemž celková přesnost dosahuje 96 %.
Systém DDAW pravidelně kontroluje řidičovu mimiku, pohyby očí a pohyby hlavy na bázi fyziologického snímání, aby tak mohl odvodit, zda je řidič unavený a je třeba vydat výstrahu nebo provést jiná vhodná opatření.
Další testovaný systém MOIS sleduje a informuje řidiče o chodcích a cyklistech v předním mrtvém úhlu vozidla, systém BSIS hlídá riziko kolize v pravém mrtvém úhlu nákladních vozidel nebo autobusů při odbočování a systém REIS pomáhá předejít kolizi při parkování pomocí videopřenosu couvání v reálném čase.
„V budoucnu se společnost SANY zaměří na rozvoj svých mezinárodních trhů, podporu vývoje digitální inteligence a nízkouhlíkový provoz, aby tak mohla svým globálním zákazníkům poskytovat vysoce kvalitní, bezpečné a přitom ještě spolehlivější a inteligentnější výrobky,“ řekl prezident společnosti SANY Heavy Industry Yu Hongfu.